Jõulud:
Mängu sisu:
Lapsed istuvad ringis. Mängu sisu seisneb selles, et Rudolf peab üles leida jõuluvana, kes on ennast ära peitnud. Ühest mängijast saab hääletuse teel Rudolf. Rudolf saadetakse ruumist välja. Samal ajal lepivad ülejäänud mängijad omavahel kokku selle võistleja, kellest saab jõuluvana. Rudolf kutsutakse tagasi ruumi ning ta peab seisma ringi keskele. Nüüd hakkab mängija, kes hääletati jõuluvanaks, teistele mängijatele silmi pilgutama nii, et Rudolf seda ei näeks. See mängija, kes jõuluvana silma pilgutamist märkab, peab hüüdma: ”HO, HO, HO, ilusaid jõule!” Rudolfi ülesandeks on aga kõiki mängijaid hoolega jälgida, et siis jõuluvana mängijate seast üles leida. Kui jõuluvana üles leitud, jätkub mäng samamoodi nagu enne, ainult selle vahega, et nüüd valitakse jõuluvanaks ja Rudolfiks juba uued mängijad.
Sõnamäng:
Mäng on mõeldud üritusele, kuhu on oodata ka pisemaid külalisi.
Vaja läheb:
A4 paberit, kääre, pastakat, ümbrikku
Mängu sisu:
Lõika A4 paberid pisikesteks tükikesteks. Nüüd mõtle välja kaks sõna. Kirjuta sõnad paberitele nii, et igal paberitükil oleks vaid üks täht sinu väljamõeldud sõnast. Pane kumbki sõna (tükkidena) eraldi ümbrikusse. Nüüd jaota mängijad kahte võrdsesse võistkonda ning seleta ka mängu sisu:
Kumbki võistkond saab omale ühe ümbriku, milles on üks sõna. Sõna aga on tähthaaval paberitükikestele jaotatud. Võistkonna ülesandeks on tähed õigesse järjekorda asetada ning selgitada välja õige sõna;
Ülesande lahendamiseks on kummalgi meeskonnal aega 3 minutit;
Kui aeg on täis, kontrollitakse vastuste õigsust ning selgub mängu võitja;
Selleks, et mäng oleks veelgi põnevam, võib võistkondadele anda ka uued sõnad (ümbrikud). Sellisel juhul on võitjaks see võistkond, kes suudab esimesena kolme erineva sõna tähed õigesse järjekorda asetada.
Seltskonnamäng:
Vaja läheb:
Ühte suurt laegast, 20 eset
Mängu sisu:
Hangi suur laegas ning aseta sellesse 20 eset (igasuguseid esemeid mida ruumist leiad. Jaota mängijad kahte võistkonda ning palu neil seista suletud laeka ette. Nüüd seleta mängijatele ka mängu sisu:
Mängujuhi märguande peale avatakse laegas;
Laegas on avatud 30 sekundit, mille vältel võivad kõik mängijad laeka sisu uurida;
Laegas pannakse kinni ning viiakse ruumist korraks minema;
Nüüd antakse mängijatele teada, et laekast on eemaldatud 2 eset;
Laegas avatakse uuesti ning mängijatel on aega 30 sekundit laeka sisu uurida;
Seejärel (kui laegas on jälle kinni) antakse võistkondadele aega 1 minut, et omavahel arutada, millised esemed laekast puudu olid;
Lõplik otsus antakse teada mängujuhile ning mängujuht kas kinnitab vastust või lükkab selle ümber;
Võitjaks osutub see võistkond, kes arvas ära mõlemad laekast puudu olnud esemed (kui seda tegid mõlemad võistkonnad, siis saavad kõik auhinnad).
Kangelane:
Vaja läheb:
2 lemmik kangelase kostüümi, õhupalle, vilet
Mängu sisu:
Jaga lapsed kahte võistkonda. Lase kummalgi võistkonnal valida omale liider. Anna kummalegi võistkonnale mõne kangelase kostüüm ning seleta mängu sisu:
• Kui kõlab vile, peavad mõlemad võistkonnad hakkama oma liidrile kostüümi selga panema;
• Kui kostüüm seljas, peavad mängijad hakkama kostüümi alla panema täispuhutud õhupalle;
• Mõlemal meeskonnal on aega 4 minutit (kasuta stopperit);
• Võitjaks osutub see võistkond, kes suudab etteantud aja jooksul panna liidri kostüümi alla kõige enam täispuhutud õhupalle, kusjuures arvesse lähevad ainult need õhupallid, mis toimingu käigus katki ei läinud;
• Võitja meeskond saab auhinna.
Kunstnikud:
Mängu võivad mängida nii lapsed kui ka täiskasvanud. Sobib mängimiseks mistahes üritusele.
Vaja läheb:
Valget paberit, värvilisi markereid, jõuluteemalisi kleepse, vilet, stopperit ja A4 suuruses raamatuid
Mängu sisu:
• Jaga igale mängijale valge paber, värvilised markerid, kleepsud ja A4 suuruses raamat;
• Palu mängijatel ringi istuda ning asetada raamat (mille peal on valge paber) oma pea kohale;
• Mängu alustamiseks puhu vilet;
• Hakka mängijatele ütlema samm-sammult, mida nad markeritega paberile joonistama peavad. Näiteks: joonistage puu, joonistage puule oksad, siis lehed, siis linnumaja, orav oksale jne;
• Kui kõik nimetatud, siis anna mängijatele 2 minutit (võta stopperiga aega) oma tööde lõpetamiseks ja täienduste tegemiseks (kleepsude kleepimiseks);
• Kui ajalimiit on läbi, korja tööd kokku;
• Joonistused loovad üritusele ka parema meeleolu, sest kindlasti on nii mõnigi töö naljakas;
• Selgitamaks välja võitjat, mõtle välja mingi kindel hindamissüsteem. Näiteks mängija saab 2 punkti iga küünla eest, mis on joonistatud kuuse peale jne;
• Loe punktid kokku ning autasusta võitjat väärilise auhinnaga.
Särav kingitus:
Mäng sobib mängimiseks kõigile ja mistahes üritusele.
Vaja läheb:
Valget paberit, kaussi, sädelevasse paberisse pakitud kingitust ja muusikat
Mängu sisu:
Lõika paberist pisikesed ribad ja kirjuta igale tükile mingi tegevus (näiteks laula üks laul, kõnni nagu jõuluvana, tantsi kellegagi üks tants jne). Aseta paberitükid kaussi. Palu mängijatel ringikujuliselt istuda. Anna ühe mängija kätte sädelevas paberis kingitus ning seleta mängu reeglid:
• Kui muusika pannakse mängima, peab kingitus liikuma muusika rütmis käest kätte (mis suunas, ei ole oluline);
• Kui muusika kinni pannakse, peab mängija, kelle kätte parasjagu kingitus jäi, võtma kausist ühe paberitüki ning täitma sellel oleva ülesande;
• Antud mängija enam võistelda ei saa;
• Teised mängijad jätkavad mängu samamoodi nagu enne, kuni on alles jäänud vaid 1 inimene, kes on ühtlasi ka mängu võitja;
• Võitja saab endale auhinnaks just selle sama särava kingituse!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar