neljapäev, 19. august 2010

Mõned seltskonnamängud lastele ja noortele 2

Õige väide:
Vaja läheb:
Pappi, markerit, liimi, jõuludega seotud prinditud pilte, jõulusokikest, paberit, pastakat

Ettevalmistused mänguks:

Lõika papist erinevaid kujundeid (tähekesi, pilvekesi jne). Nüüd mõtle üks väide, mille ümber kogu mäng toimuma hakkab – näiteks jõulukuusel on 24 ehet, ilusaid jõule ja säravat uut aastat kõigile jne. Nüüd jaota see väide erinevateks silpideks, tähtedeks, sümboliteks ja piltideks. Esimese väite puhul võid näiteks ühele papitükile joonistada 24, ühele kirjutada jõul, ühele papitükile kleepida aga jõuluehte pildi jne. Teise väite puhul võid näiteks sõna särav iseloomustamiseks kasutada pilti ilutulestikust vms. Nüüd otsi internetist erinevaid jõuludega seotud fakte, mida saaksid küsimustena mängus kasutada. Kirjuta iga küsimus eraldi paberiribale ning aseta kõik paberitükid jõulusokikesse.

Mängu sisu:

Mängu alguses asetab mängujuht lauale papitükkidest koosneva väite nii, et pildid, sümbolid ja silbid oleks lauale asetatud tagurpidi (keegi ei näe, mis papitükkidel asetseb). Nüüd hakkab mängujuht võtma jõulusokikesest ükshaaval küsimusi. Mängijad peavad küsimustele järjest vastama (ükski mängija vahele jääda ei tohi). See mängija, kes vastab jõuludega seotud küsimusele õigesti, võib keerata ümber ühe papitüki (sellel on osa väitest – kas sümbol, pilt või silp). Nüüd on sellel mängijal ka õigus ära arvata terve väide, kuid kui ta arvab valesti, jääb ta ühe korra vahele (ei saa üks ring küsimusele vastata). Küsimustele vastatakse ja papitükke keeratakse ümber senikaua, kuni keegi mängijatest arvab ära õige väite. See mängija on ühtlasi ka mängu võitja.



Tegelaskujud:
Vaja läheb:
Paberit, pastakat, kleeplinti, kääre

Mängu sisu:
Mäng sobib mängimiseks sellisele üritusele, kus on külalisteks nii nooremaid kui ka vanemaid inimesi. Mõtle välja (vajadusel kirjuta endale ka üles) võimalikult palju tegelaskujusid erinevatest muinasjuttudest, filmidest ja lauludest. Lõika paber pisikesteks tükikesteks ning kirjuta igale paberiribale ühe tegelaskuju nimi. Kleebi kõikidele mängijatele tegelaskuju nimi selja peale nii, et mängija ise seda nime ei näeks. Kui sildid kleebitud, lepitakse omavahel kokku mängu alustaja. Ära unusta mängijatele mainimast, et kõikide mängijate tegelaskujud on kuidagi teemaga seotud. Mängijad hakkavad järjest selliseid küsimusi esitama, mis võiks nad viia õige tegelaskujuni. Küsimus peab olema vormistatud selliselt, et sellele saaks vastata jah või ei. Esimene mängija, kes arvab ära õige vastuse (milline tegelaskuju ta on), ongi mängu võitja.



Sõnaseletusmäng:
Vaja läheb:
1 A4 valge paberileht, igale mängijale pastakas ja 10 väikest paberit , stopper

Mängu sisu:
Mäng on mõeldud pigem täiskasvanutele. A4 paberile kirjutatakse vasakule äärele vertikaalselt kõikide mängijate nimed ja ülesse horisontaalselt arvud ühest kümneni. Paber asetatakse laua keskele. Iga mängija kirjutab enda ees olevale ühele paberile ükskõik millise sõna, kusjuures teised mängijad ei tohi seda sõna näha. Seejärel annab sõna kirjutanud mängija selle paberi enda kõrval (paremal) istuvale mängijale. Tema omakorda vaatab sõna nii, et naabrid seda ei näeks. Kogu tegevus toimub korraga kõikide mängijate seas ehk kõik kirjutavad ühe sõna paberile ja annavad selle edasi oma naabrile. Nüüd pannakse tööle stopper. Aega on 15 sekundit. Naabrilt sõna saanud mängija peab seda sama sõna seletama endast paremal pool istuvale mängijale. Ringi võib alustada ükskõik millisest mängijast. See mängija, kes 15 sekundi jooksul naabri poolt seletatava sõna ära arvab, saab kirja ühe punkti (kirjutatakse laua keskel asuvale A4 paberile vastava mängija nime taha). Kui sõna ära ei arvata, läheb lehele vastava inimese nime taha kirja 0 punkti. Kui kõik mängijad on saanud võimaluse olla seletaja ning arvaja rollis, siis hakkab kõik otsast peale. Kõik mängijad võtavad teise paberi ning kirjutavad sellele ükskõik millise sõna jne. Kokku kirjutab ning arvab iga mängija mängu jooksul 10 sõna, kusjuures iga ringi korral kirjutatakse kõigi mängijate saadud või saamata jäänud punkt laua keskel asetsevale paberile. Kui igaüks on saanud võimaluse seletada ning arvata 10 sõna, on mäng läbi. Võitjaks osutub see mängija, kes teenis kõige enam punkte.



Ametid:
Mäng on mõeldud üritusele, kus külalisteks on nii lapsed kui ka täiskasvanud. Iga laps kehastab ükskõik millise üritusel viibiva täiskasvanu ametit. Olles välja valinud konkreetse inimese, kelle ametit matkida, võib väljavalitud täiskasvanu anda lapsele nõu ning teda juhendada, kuidas ametit veenvamalt selgitada. Samuti võib selgitamisel kasutada ka kindla inimese esemeid: mõnda riideeset, käekotti, salli, kübarat jne. Ametit üritatakse selgitada erinevate liigutustega, kusjuures ametit kehastav laps ei tohi selgitamisel sõnu kasutada. Täiskasvanute ülesandeks on see amet ära arvata. Võitjaks osutub see, kelle poolt selgitatud amet arvatakse ära kõige kiiremini.



Viktoriin:
Vaja läheb:
Ettevalmistatud küsimustikku, paberit, pastakaid
Mängu sisu:
Mäng on mõeldud nii lastele kui ka täiskasvanutele ja sobib mängimiseks nii pereringis kui ka ametlikul firma jõulupeol. Moodusta 3-5 liikmelised võistkonnad. Jaga gruppidele üks paber ja pastakas. Palu igal võistkonnal kirjutada paberile oma grupi nimi.
Seejärel ütle mängijatele viktoriini reeglid: mängujuht hakkab ürituse teemalisi küsimusi esitama ning võistkonnad peavad küsimusele õige vastuse leidma ning selle seejärel paberile kirjutama. Igale küsimusele on vastamiseks aega 30 sekundit.


Kui küsimustele vastatud, korjab mängujuht paberid kokku ning selgitab õigete vastuste järgi võistluse võitja. Võitja saab ka auhinna.



Kiire riietuja:
Vajalikud esemed:
Sallid, mütsid, sokid, kindad, pluusid jt riideesemed, mis on jaotatud kahte kilekotti.

Mängu sisu:
Mäng on suunatud nii lastele kui ka täiskasvanutele. Moodustage kaks võistkonda. Kõik võistlejad võtavad järjekorda. Kummagi võistkonna ette (umbes 5 meetri kaugusele esimesest võistlejast) asetatakse kilekott riietega. Kõik võistlejad peavad ükshaaval jooksma koti juurde ning panema ühe riideeseme selga ja seejärel jooksma tagasi oma võistkonna juurde ja andma järgmisele võistlejale plaksu, mis annab talle loa jooksma hakata. Võitjaks osutub see võistkond, kelle iga liige on selga pannud ühe riideeseme ning kelle kolonni viimane võistleja finišeerib esimesena.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar