Kingituse avamine:
Vaja läheb:
Kingitust, täringuid, pakkepaberit, kleeplinti, kääre, pajakindaid
Mängu sisu:
Mäng sobib mängimiseks nii lastele kui ka täiskasvanutele ja mistahes teemalisele peole. Aseta kingitus karbikesse ning paki karp võimalikult paljudesse pakkepaberi kihtidesse. Mida rohkem kihte paned, seda lõbusam ja pikem on ka mäng. Palu kõikidel mängijatel ringi istuda ning seejärel tee teatavaks ka mängu reeglid:
Iga mängija saab ringis veeretada korraga kahte täringut;
Esimene mängija, kes veeretab korraga kaks ühesugust numbrit, läheb seisab ringi keskele, paneb mõlemasse kätte pajakinda ning hakkab ringi keskel olevat kingitust lahti pakkima (kasutada võib ainult käsi);
Samal ajal, kui üks mängija üritab ringi keskel kingitust lahti pakkida, peavad teised mängijad üksteise järel täringuid edasi veeretama ning see mängija, kes veeretab korraga kaks ühesugust numbrit, peab hüüdma:” Lõpeta kingituse avamine!”
Nüüd peab ringi keskel olev mängija kindad käest ära võtma ja minema tagasi oma istekohale ning ringi keskele läheb see inimene, kes veeretas kombinatsiooni ühesugustest numbritest.
Mäng kestab nii kaua, kuni üks mängijatest on suutnud kingituse lahti pakkida. See mängija saab ka kingituse endale.
Pliiatsi pudelisse ajamine:
Vaja läheb pliiatsit ja paela.
Siduda mängijatele ümber kõhu pael, mille otsa on seotud pliiats. Pliiats peab rippuma nagu saba. Rippuv pael peaks olema 30 kuni 50 cm pikkune. Mängija peab saama pliiatsi pudelisse, kes saab esimesena hakkama, on võitja.
Mängijaid võib olla 2 ja miks mitte ka rohkem.
Laulud:
Vaja läheb:
Pastakaid, jõululaulude sõnu
Mängu sisu:
Mäng on mõeldud nii täiskasvanutele kui ka lastele. Enne üritust otsi internetist tuntud laulude sõnu. Vali just nii palju laule kui soovid.
Kustuta igast laulust suvalise koha pealt ära 10 sõna nii, et nende sõnade kohale jääksid tühimikud. Prindi sõnad välja (sõnu prindi just nii palju, kui arvad üritusel võistkondi olevat). Nüüd moodusta mängijatest 3-4 liikmelised võistkonnad. Jaga igale võistkonnale tühimikega laulusõnad.
Seejärel selgita reegleid: igal võistkonnal on 3 minutit aega, et tühimikesse puuduolevad sõnad panna. Oluline on ka see, et iga võistkonna liige peab oskama nimetada vähemalt ühe puuduoleva sõna. Kui kolm minutit on möödunud, korjatakse laulusõnad kokku ning kontrollitakse lünkadesse asetatud sõnade õigsust. See võistkond, kes arvab ära kõige enam õigeid sõnu, saab kirja plusspunkti. Nüüd jagatakse võistkondadele juba uued laulusõnad ning edasi läheb mäng juba nii nagu enne senikaua, kuni ühel võistkonnal on koos 5 plusspunkti – see võistkond on ka võitja ja saab auhinna.
Ussike:
Kaks võrdset võistkonda võtavad kolonni (inimesed seisavad reas, üksteise taga). Jalad on suht harkkis. Parem käsi sirutatakse eesseisja jalge vahelt läbi eesseisja pihku, vasak aga enda jalgevahelt läbi ning võetakse kinni seljataga oleva mängija käest, nii et tekib kett. Siis kõlab stardipauk ja viimane inimene alustab teiste jalgevahelt läbi roomamist, nii et ta ei lase kordagi käest lahti. Nii hakkavad inimesed üksteise järel jalgevahelt läbi roomama ja teise otsa jõudes seisavad esimeseks kuni tuleb järgmine, kes on omakorda esimene ja siis järgmine jne. Kui esimene inimene on jälle esimene siis on finish. see võistkond, kes on oma ussi kiiremini lõpetanud, on võitja.
Kes saab kingipaki?
Vaja läheb:
Pisikesi kingitusi, pakkimispaberit, kleeplinti, muusikat
Mängu sisu:
Mäng sobib nii lastele kui ka täiskasvanutele ja mängimiseks nii pereringis kui ka firma jõulupeol. Paki kingitused just nii mitmesse pakkepaberi kihti, kui soovid (mida rohkem paberikihte, seda kauem kestab mäng – arvesta ka mängijate arvu). Aseta toolid ringikujuliselt ning palu mängijatel istuda. Seejärel anna ühe inimese kätte üks pakitud kingitus. Nüüd seleta mängijatele mängu sisu – kui muusika hakkab mängima, peavad külalised hakkama muusika rütmis kingitust edasi andma. Kingitus võib ringis liikuda mistahes suunas. Kui muusika seiskub, peab mängija, kelle käes kingitus parasjagu on, eemaldama sellelt ühe pakkepaberi kihi. Nüüd pannakse muusika uuesti mängima ning kingitus liigub ringis edasi. See inimene, kes eemaldab viimase paberikihi, saab kingituse endale. Kuna mängus võivad osaleda kõik soovijad, siis peaksid ka kingitused olema valitud selliselt, et need sobiksid kingituseks igaühele. Selleks, et mängu veelgi põnevamaks muuta, võid paberikihtide vahele panna ka erinevaid ülesandeid (näiteks laula üks jõululaul) või hoopis pisikesi vaheauhindu. Kui esimene kingituse saaja on selgunud, alustage mängu otsast peale.
Räime ajamine:
Vaja läheb: A4 pabereid, kirjutusvahendit joonistamiseks ja paar ajalehte.
Võetakse a4 paber. Lõigatakse välja võimalikult suur kala kujutis. Võib soomused ja uimed pastakaga ka peale joonistada. Igale mängijale on oma räim vaja teha. Siis saab iga mängija terve ajalehe, see tuleb nuiaks rulli keerta.
Nüüd rivistuvad mängijad ühte toa serva ja kõik panevad räimed enda ette maha. Stardipaugu peale hakkavad kõik ajalehest nuiadega oma räime taha vastu põrandat materdama, et kalale tuul alla teha ja see teise toa otsa saada. Kes esimesena kohale jõuab, on võidumees.
Mis su nimi on
Vaja läheb: ühte suurt tekki või läbipaistmatut kangast.
Seltskond tehakse pooleks, nende vahele tõmmatakse tekist sein (seda hoitakse mõlemast otsast üleval) ja mängijad kükitavad maha nii, et teise poole tegelasi näha ei ole. Kummastki võistkonnast nihkub üks võistleja teki lähedale, siis lastakse kangas alla. Niipea kui eesolev mängija vastasvõistkonna esindajat näeb, peab ta kiiresti viimase nime ütlema. Kes hiljemaks jääb või valesti ütleb, peab võistkonda vahetama. Võidab see pool, kellele rohkem mängijaid jääb.
Kes otsib see leiab:
Vaja läheb:
Fotoaparaati, pilte, pakitud kingitusi, ettevalmistusi
Mängu sisu:
See põnev mäng sobib mängimiseks nii lastele kui ka täiskasvanutele ja sobib ideaalselt mängimiseks nii pereringis kui ka ametlikul firmaüritusel. Tegu on vihjemänguga, kus mängijate ülesandeks on leida kingitused, mis on peidetud. Selleks, et kingitusi leida, on peitjad jätnud ka vihjeid kingituste asukoha kohta, kuid lisamaks mängule veelgi põnevust, on vihjed jäetud pusledena. Mängu ettevalmistamiseks tee nii:
Peida pakitud kingitused kohtadesse, kus neid nii lihtsalt märgata ei ole. Tee kingituste asukohtadest pilti nii, et pildile jääks nii kingitus kui ka osa ümbrusest;
Lase fotod printida või prindi need ise. Nüüd lõika kõik fotod ruudukujulisteks tükikesteks ning aseta iga foto omaette ümbrikusse. Kui on aega ja viitsimist, siis võiks piltidest lasta lausa õiged pusled teha;
Peaksid ära otsustama ka selle, kas kingituse asukohani viib vaid ühe või mitme pildi kokku panemine. Kui esimese pusle kokku panemine viib järgmise vihjeni ja uus vihje kingituseni, on mäng kindlasti pikem ja põnevam;
Jaota mängijad võistkondadesse. Nüüd anna igale võistkonnale üks ümbrik pusle tükkidega. Palu igal meeskonnal pusle kokku panna. Kui pusle koos, peab võistkond pildi järgi tuvastama kingituse asukoha (mitme vihje korral ka uue vihje asukoha). Selleks, et mäng oleks lõbusam, võiks igal võistkonnal olla erinev pusle (ehk igale võistkonnale võiks olla eraldi kingitus, mida otsida). Võistluse võidab see võistkond, kes kõige esimesena kingituse ülesse leiab (iga võistkonna liige saab auhinna).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar